Роз'яснення щодо недопущення збитковості такого виду діяльності, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послугНАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРІ КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГРоз'яснення щодо недопущення збитковості такого виду діяльності, як надання комунальних послуг

Комісія згідно з вимогами Законів України "Про теплопостачання"( 2633-15 ), "Про державне регулювання у сфері комунальних послуг"( 2479-17 ), "Про природні монополії"( 1682-14 ) здійснює державне регулювання ліцензованої діяльності з виробництва, транспортування та постачання теплової енергії. Статтею 1 Закону України "Про теплопостачання" визначено, що теплова енергія — товарна продукція, що виробляється на об'єктах сфери теплопостачання для опалення, підігріву питної води, інших господарських і технологічних потреб споживачів, призначена для купівлі-продажу. При цьому, теплова енергія, як товар, може бути виміряна відповідним приладом обліку та має одиницю виміру для калькулювання та розрахунків між суб'єктами господарювання — гігакалорію (Гкал).

    Житлово-комунальна послуга з опалення або гарячого водопостачання не є товаром та обов'язково має задовольняти певні потреби споживачів, тобто має певні споживчі властивості. А саме, послуга з опалення — це створення комфортних температурних умов у приміщеннях споживачів. Одиницею виміру для калькулювання комунальних послуг та розрахунків між виконавцем послуг та споживачем є плата за опалення одного квадратного метра площі приміщення та за підігрів і доведення до споживача одного м-3 води.

    Плата за надання житлово-комунальної послуги розраховується на підставі розрахунку норми на опалення приміщення житлових будинків, яка повинна забезпечувати комфортні температурні умови у приміщеннях споживачів за умови збереження нормативного стану теплоізоляції огороджувальних конструкцій та нормативної пропускної спроможності внутрішньобудинкових комунікацій та опалювальних приладів.

    Тобто, для розрахунку вартості комунальних послуг використовується вартість енергетичної складової послуги (теплової енергії) та витрати виконавця послуг, які пов'язані з безпосереднім наданням послуг (витрати на розрахунково-касове обслуговування, за нарахування платежів з опалення та гарячого водопостачання, повірка квартирних лічильників, тощо).

    У випадку наявності лічильників теплової енергії вартість послуги повинна розраховуватися з урахуванням показань лічильника теплової енергії за тарифом на теплову енергію, встановленим уповноваженим органом, та обов'язково відшкодовувати витрати виконавця послуг, а у випадку відсутності лічильника теплової енергії вартість енергетичної складової послуги повинна визначатися за нормами її споживання.

    Відповідно до статті 16 Закону України "Про житлово-комунальні послуги"( 1875-15 ) встановлення норм споживання житлово-комунальних послуг (у тому числі й опалення) відноситься до компетенції органів місцевого самоврядування.

    З точки зору Порядку встановлення вимог щодо провадження суб'єктами природних монополій господарської діяльності, яка не належить до сфери природних монополій, та обмежень щодо суміщення видів господарської діяльності суб'єктами природних монополій та суб'єктами господарювання на суміжних ринках у сферах теплопостачання, централізованого водопостачання та водовідведення( z0311-13 ) (далі — Порядок), затвердженого постановою Комісії від 04.02.2013 № 15, надання послуг з опалення та гарячого водопостачання для ліцензіатів Комісії є діяльністю додатковою до основної з виробництва, транспортування та постачання теплової енергії. Тому Комісія вважає, що органи місцевого самоврядування мають виважено ставитись до питання встановлення норм споживання комунальних послуг з опалення та гарячого водопостачання, помилкове визначення яких може призвести як до надприбутків, так і до непередбачених збитків ліцензіатів Комісії.

    Наголошуємо, що інші види діяльності, крім ліцензованих видів діяльності (а надання комунальних послуг з опалення та гарячого водопостачання відноситься до інших видів діяльності), за вимогами Порядку( z0311-13 ) потребують отримання вимог Комісії щодо їх здійснення.

    Основними вимогами, які стосуються усіх без виключення інших, крім ліцензованих, видів діяльності згідно з пункту 2.6 Порядку ( z0311-13 ) є обов'язкове ведення бухгалтерського обліку інших, крім ліцензованих, видів діяльності окремо від обліку господарської діяльності, що належить до сфери природних монополій, а також провадження інших, крім ліцензованих, видів діяльності лише в разі беззбитковості кожного з них.

    З урахуванням викладеного, Комісія вважає, що для житлового фонду, у якому підприємство є виконавцем послуг, планові тарифні доходи з виробництва, транспортування, постачання теплової енергії як товару, повинні повністю компенсуватись за рахунок надання послуг з опалення та гарячого водопостачання у цих будинках за умови нормативного режиму надання цих послуг та забезпечувати компенсацію витрат виконавця послуг з опалення та гарячого водопостачання. У випадку неповної компенсації тарифних доходів діяльності з виробництва, транспортування та постачання теплової енергії у тарифах на комунальні послуги з опалення та ГВП буде порушено вимоги Порядку ( z0311-13 ), що спричинить встановлення Комісією обмежень ліцензіату щодо суміщення видів господарської діяльності.

    Окремі вимоги у діючих нормативно-правових актах, які б регламентували встановлення питомої норми на опалення єдиної по місту або окремої для кожного виконавця послуги з опалення, не встановлено. Єдиним обмеженням у даному випадку є створення умов для недопущення збитковості діяльності надання послуг з опалення для ліцензіатів Комісії.

    Юридичний портал Справедливість

    Рейтинг: 4.9/5, основан на 25 голосах.
    Нравится

    Это будет Вам интересно

    Аграріям компенсуватимуть збитки

    Чотири роки знадобилося Україні, щоб відновити аграрне страхування з державною підтримкою, яке практикувалося в 20052008 роках. Торік з такою підтримкою пропонувався лише один страховий продукт ...

    Про декларування зміни оптово-відпускних цін на лікарські засоби станом на 4 жовтня 2012 року та внесення їх до реєстру, Міністерство охорони здоров'я України

    Про декларування зміни оптово-відпускних цін на лікарські засоби станом на 4 жовтня 2012 року та внесення їх до реєстру Відповідно до пункту 7 Положення про реєстр оптово-відпускних цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення, порядок внесення до нього змін( z1638-12 ), затвердженого наказом Міністерства охорони здоров'я України від 7 вересня 2012 року № 705, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 24 вересня 2012 року за № 1638/21950, НАКАЗУЮ:

    Адміністративні послуги «ідуть» до селян

    У віддаленому селі Кошари Конотопського району на Сумщині розпочав роботу перший в області сільський пункт надання адміністративних послуг.

    У Житомирі відбулися змагання юних помічників ДАІ

    Нещодавно в обласний центр зїхалися автобуси, що привезли дітей з різних районів Житомирщини задля їх участі в черговому обласному зльоті юних інспекторів руху. Цьогоріч змагання проходили на ...

    Об адвокате - устами Клиентов

    Большущее Вам спасибо. Очень благодарны! Ребята - Вы действительно молодцы.

    Рекомендовано Адвокатом
    Телефон семейных адвокатов
    Статьи о семейном праве
    Стягнення заборгованості через суд

    Стягнення заборгованості через суд Часто стягнення заборгованості з боржника буде можливим здійснити лише після того, як було розглянуто та задоволено судом ...

    Розірвання шлюбу із засудженим, або ув'язненим

    Розірвання шлюбу із засудженим, або ув'язненим Сьогодні можна ініціювати «розділ» шлюбу з ув'язненим в суді, РАЦСі, якщо не мається спільних дітей.

    Консультации Адвоката
    Новости Семейного права
    Утверждена программа празднования Нового года ...

    Утверждена программа празднования Нового года в Киеве Мэр Киева Виталий Кличко утвердил программу празднования Нового года в столице. Об этом говорится в сообщении пресс-служба Киевской городской государственной администрации.

    Очільники вищих органів судової влади звернулися ...

    Очільники вищих органів судової влади звернулися до  Президента України та Голови Верховної Ради України У зв’язку із підготовкою внесення змін до бюджетного законодавства, в яких передбачається зарахування коштів від надходження судового збору до загального фонду державного бюджету, чим повністю ...

    Обладателем Кубка «Фемиды» стала команда Оболонского ..

    Обладателем Кубка «Фемиды» стала команда Оболонского райсуда г.Киева 13 декабря с. г. в преддверии Дня работников суда на территории учебно-тренировочной базы ФК «Динамо» состоялись финальные матчи и торжественное закрытие V турнира по мини-футболу среди команд судебных учреждений за Кубок «Фемиды». Турнир проводится под патронатом Совета судей Украины и Государственной судебной администрации (ГСА) Украины.

    77622d60ce9d54ae9fda0d258266067b