Внутрішня торгівля України має безліч хронічних проблем, які потрібно терміново розв’язувати. Саме це стало основним лейтмотивом прямої телефонної лінії уряду з громадянами, яку днями провів заступник міністра економічного розвитку і торгівлі — керівник апарату Володимир Павленко.
«Передусім йдеться про законопроект «Про внутрішню торгівлю», розробка та жваве обговорення якого тривають роками. А це дуже важливий документ, адже він повинен врегулювати цивілізовані відносини між виробниками, постачальниками, торговельними мережами та споживачами. Тому Прем’єр-міністр Микола Азаров доручив нашому міністерству прискорити його доопрацювання до початку лютого», — зазначив він.
На думку заступника міністра, стимулювання розвитку внутрішнього ринку має відбуватися шляхом постачання якісної і дешевшої продукції за умови захисту прав споживачів. Серед них питання розумного ціноутворення на кінцеві продукти — чи не найважливіше.
Як зазначив Володимир Павленко, уряд готовий до нової дискусії з усіма ланками ланцюга «виробник—постачальник—торгівля», а також місцевими органами влади задля вироблення тактики та стратегії розвитку внутрішньої торгівлі.
Кореспондент «УК» поставив запитання, яке стосувалося чималої різниці в цінах та якості на продукти харчування, одяг та інші товари між європейськими торговельними мережами й українськими не на користь останніх. Чому вартість плодів, овочів, молочних продуктів, приміром, в австрійських супермаркетах інколи в 1,5-2 рази нижча, ніж в українських?
На це високопосадовець відповів, що, на жаль, нам буде дуже складно докопатися до істини в цьому аспекті. «По-перше, питання в різниці вартості кредитних ресурсів там і в нас. Так, зауважте, якщо в Австрії сільгоспвиробники, власники оптових компаній та ритейлори беруть кредити в євро на розвиток своїх бізнесів під 2,5%, то в Україні — під 26% у гривнях. Звісно, що підприємцям нашої держави важче і довше їх «відбити». Ми маємо дорогі енергоносії, недешеві витрати за логістикою», — зауважив він.