Бар’єри вітчизняного літакобудування

    Бар’єри вітчизняного літакобудування

    Авіапром чекає на державну підтримку і програму розвитку

    —Ще два роки тому проект такої програми був розроблений фахівцями Мінпромполітики та учасниками ринку, — розповів радник голови Державного агентства з управління державними корпоративними правами та власністю Олександр Шубін під час «круглого столу» «Розвиток літакобудування України». — Але через ліквідацію Мінпромполітики та розпорошення його функцій між різними відомствами така програма досі не прийнята. Наша біда, що немає органу, який би виступив з програмою і пройшов всі етапи затвердження.

    За його словами, наразі проект перебуває на розгляді в Мінекономрозвитку і торгівлі, що нині відповідає за розвиток промисловості.

    — Дуже хотів би, щоб до кінця року ця програма з’явилася і в наступному році її почали фінансувати, — наголосив О. Шубін, уточнивши, що загальний обсяг фінансування на 10-річний період (до 2022-го) попередньо становитиме близько 40 млрд грн, але остаточна сума залежатиме від можливостей держбюджету.

    За його словами, крім прямого бюджетного фінансування, проект програми передбачає також приватно-державне партнерство і можливість компенсації ставок за кредитами, що залучаються авіабудівними підприємствами.

    Усе залежатиме від можливостей бюджету

    Щодо обсягів бюджетного фінансування галузі, закладеного в проект держбюджету-2013, то він зазначив, що про це можна буде говорити лише після затвердження кошторису держави на наступний рік.

    — Називати цифри не ризикну, бо за прикладом останніх років можемо попросити 2—4 млрд грн, а отримати 20 млн, — зауважив він. — На жаль, в Україні дуже багато больових точок, вирішення яких потребує бюджетного фінансування.

    У свою чергу голова правління Державного авіабудівного концерну «Антонов», президент-генконструктор ДП «Антонов» Дмитро Ківа зазначив, що для проведення поетапного технічного переоснащення підприємств концерну в найближчі п’ять років потрібно близько $300 млн.

    — З точки зору конструктивних напрацювань ми не відстаємо від інших країн і намагаємося щосили триматись, — зауважив він. — Але з точки зору серійного виробництва, відновлення фондів бачимо, що робиться в інших країнах, у тому числі в Росії. Не модернізувавшись, втрачаємо передовсім в економіці, підсумував він, уточнивши, що нині концерн веде серйозні перемовини і вже є солідні пропозиції більш глибокої й тісної співпраці не лише з Росії, Китаю та Індії а й низки інших країн.

    — Боюсь наврочити, але, думаю, скоро ви станете свідками сенсаційних домовленостей, — з обережністю похвалився Дмитро Ківа. — Та щоб виконати замовлення, маємо гостру потребу в оновленні основних фондів.

    За словами головного авіаконструктора країни, з двох проблемних питань, які не давали розвиватися вітчизняному авіапрому і паралізували роботу авіабудівних підприємств, одне вже вирішене — щодо спрощення тендерних закупівель. Друге ще не зовсім — потреба галузі в оборотних коштах. Саме тому програма розвитку галузі була б дуже доречною.

    — На кожен літак треба купити обладнання і комплектуючих мінімум на 10—15 млн доларів, — пояснив Д. Ківа. — Наразі доводиться брати кредити, а ви ж знаєте, що нині вони досить дорогі, передоплати ми одержуємо лише 20%, а за комплектуючі вимагають 60—70%.

    СП з Росією — зашморг чи вигода?

    На це запитання «УК» Дмитро Ківа відповів: «Якби ми об’єдналися в єдине СП (спільне підприємство. — Авт.), як планували раніше, нас би поглинули. Бо в нас лише два заводи, а в РФ — 20. У нас було б 10% і ми мали б відігравати роль одного з їхніх підприємств, а за нинішніх домовленостей ми партнери. Так, ми справді передаємо їм право на один-два і навіть чотири літаки, це не важливо, але беремо участь у роботі як рівноправні партнери, з відрахуваннями від продажів кожного літака, від техобслуговування тощо. Відповідно, думаю, матимемо 50 на 50%. Для нас це теж вигідно. І ми можемо координувати процес: у нас виробляти літаки і в них. Завдяки цьому всю інтелектуальну власність, яка в нас є, нікому не віддаємо, вона в нас лишається, а це 60-річний досвід створення, виробництва, експлуатації літаків. Усі матеріали, документи, стандарти, внутрішні технології в нас залишились, ми їх нікому не передаємо».

    — Але ж якщо виробництво буде там, то літак неважко скопіювати? — зауважую я.

    — Літак — настільки складний виріб, що можна скопіювати якусь частину, агрегат, навіть 100 комплектуючих, але разом їх сумістити дуже важко без відповідного досвіду і знань. Не треба цього боятися, у всьому світі так роблять, — відповів Д. Ківа. — Американці не бояться і виробляють крила для літаків та інші складові в Китаї. Останній теж стає гравцем. Це ринок. Можна, як собака на сіні, сидіти і нічого не робити. Кажуть, це наше, але що з ним буде, якщо нічого не робити? Адже в нас немає такого ринку, щоб продавати. До речі, Індія сьогодні, щоб не втратити ринок, національного виробника і отримати замовлення, має 30% авсентних продаж, тобто 30% комплектуючих виробляється в країні. Бо в них є ринок. А в нас він є?

    На уточнення журналістів, навіщо потрібне нове СП, якщо вже одне існує,

    Д. Ківа зауважив, що спільне підприємство між Об’єднаною авіабудівною корпорацією (РФ) і нашим концерном виконує переважно координуючу роботу, а президенти України і Росії домовилися про інтеграційні СП, які працюватимуть за певними напрямками і темами. Зокрема відповідатимуть за модернізацію, виробництво літаків, продаж, післяпродажне обслуговування, тобто за повний сервіс, цикл робіт по літаку.

    — Поки ще нічого не створено, ми ведемо перемовини. Це буде єдина юрособа, яка відповідатиме за все, за основні теми, за якими ми працюємо з РФ… щодо сімейства Ан-148 і Ан-158 та їх модифікацій, і по Ан-70, 124, 140, — уточнив Д. Ківа. Це правильне і вигідне рішення для всіх, бо головне, що покупець та експлуатант техніки матиме справу з однією юрособою за всіма напрямками, підсумував він.

    Щодо проекту Ан-70, то, за його даними, російська сторона повністю розрахувалася за ним, тоді як Міноборони України лише наполовину.

    Відповідаючи на запитання про перспективи програми, Д. Ківа нагадав, що на будівництво двох Ан-70 підписано контракт з МО України. «Всім відомо, що Росія захотіла ці два літаки. Сьогодні на підприємстві перебуває делегація російського МО, з якою ми ведемо переговори», — повідомив він.

    Урядовий Кур'єр

    Рейтинг: 4.5/5, основан на 25 голосах.
    Нравится

    Это будет Вам интересно

    Свалка под Киевом грозит эко-катастрофой

    Самый большой в Украине полигонов твердых бытовых отходов, который находится в селе Подгорцы Обуховского района Киевской области переполнен. Его площадь около 64 га, ежедневно сюда свозят от ...

    Щодо зупинення внесення змін до системи реєстру власників іменних цінних паперів та до системи депозитарного обліку цінних паперів, випущених Акціонерним товариством закритого типу «Чорноморський завод торгівельного устаткування», Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку

    Щодо зупинення внесення змін до системи реєстру власників іменних цінних паперів та до системи депозитарного обліку цінних паперів, випущених Акціонерним товариством закритого типу «Чорноморський завод торгівельного устаткування»

    Привітання Голови Державної судової адміністрації України зі святом 8 березня

    Шановні жінки! Шановні жінки!    Щиро вітаю вас із прекрасним весняним святом краси, гармонії, чарівності –  Міжнародним жіночим днем!Нехай кожен день вашого життя буде світлим, ...

    Висновок уповноваженого органу за результатами здійснення моніторингу державних закупівель, Міністерство економічного розвитку і торгівлі України

    Управлінню капітального будівництва Одеської міської ради вул. Комітетська, 10-а, м. Одеса, 65091 Державній казначейській службі України вул. Бастіонна, 6, м. Київ, 01601

    Об адвокате - устами Клиентов

    Большое спасибо за тот огромнейший труд, который Вы делаете постоянно для пользователей. Молодцы!!!

    Рекомендовано Адвокатом
    Телефон семейных адвокатов
    Статьи о семейном праве
    Стягнення заборгованості через суд

    Стягнення заборгованості через суд Часто стягнення заборгованості з боржника буде можливим здійснити лише після того, як було розглянуто та задоволено судом ...

    Розірвання шлюбу із засудженим, або ув'язненим

    Розірвання шлюбу із засудженим, або ув'язненим Сьогодні можна ініціювати «розділ» шлюбу з ув'язненим в суді, РАЦСі, якщо не мається спільних дітей.

    Консультации Адвоката
    Новости Семейного права
    Утверждена программа празднования Нового года ...

    Утверждена программа празднования Нового года в Киеве Мэр Киева Виталий Кличко утвердил программу празднования Нового года в столице. Об этом говорится в сообщении пресс-служба Киевской городской государственной администрации.

    Очільники вищих органів судової влади звернулися ...

    Очільники вищих органів судової влади звернулися до  Президента України та Голови Верховної Ради України У зв’язку із підготовкою внесення змін до бюджетного законодавства, в яких передбачається зарахування коштів від надходження судового збору до загального фонду державного бюджету, чим повністю ...

    Обладателем Кубка «Фемиды» стала команда Оболонского ..

    Обладателем Кубка «Фемиды» стала команда Оболонского райсуда г.Киева 13 декабря с. г. в преддверии Дня работников суда на территории учебно-тренировочной базы ФК «Динамо» состоялись финальные матчи и торжественное закрытие V турнира по мини-футболу среди команд судебных учреждений за Кубок «Фемиды». Турнир проводится под патронатом Совета судей Украины и Государственной судебной администрации (ГСА) Украины.

    77622d60ce9d54ae9fda0d258266067b