Це так органічно й справдешньо в цирковому шоу Rizoma «Time»
Людмила ЯНОВСЬКА, Світлана СКРЯБІНА (фото), «Урядовий кур’єр»
Ті чоловіки, які до цього причетні, але самі не відчують ніколи й нізащо, таку мить іноді зважуються упіймати власним поглядом. Проте навіть неслабаки духом з найатлетичнішими статурами при цьому нерідко непритомніють, коли в пологовому будинку їхні нащадки перетинають кордон білого світу…
Політ акторів
У сфері, до якої колись причепилося і таке нефілософське визначення, як «цирк на дроті», зважилися і зуміли зворушливо, прекрасно й делікатно відтворити життєдайну еротику того віконця жіночого лона, з якого виринають у білий світ усі, — через образ зафільмованої троянди, яка уповільнено розкриває пелюстки і своє лоно на великому екрані позаду сцени. Ця квітка — одна з дійових осіб шоу Rizoma «Time» Анатолія Залевського, українського еквілібриста, який здобув найвищі світові нагороди: Гран-прі в Парижі, на Міжнародному фестивалі «Цирк завтрашнього дня», в Монте-Карло, де став «Золотим клоуном», — нагорода рівнозначна за престижністю «Оскару».
Маленька троянда всесильна великими метаморфозами
Прем’єра Різоми відбулася в театрі імені Івана Франка 1999 року, і потім вистава мандрувала європейськими містами. А повністю відзнята німецьким телебаченням, вона постала з телеекранів перед глядачами Німеччини, Швейцарії і Франції.
Механізмом, який уміє контролювати час, хоче володіти кожен
В оновленій версії: як Різома-«Час», шоу нещодавно презентоване у Національному академічному театрі російської драми імені Лесі Українки, а восени колектив вирушить з ним у світове турне. У захопливому дійстві цікаві філософські ідеї Анатолія Залевського втілені в переплетінні циркових мистецтв, хореографії, сучасної музики та мультимедійних ефектів. І маленька червона троянда вже в руках головної героїні, яка й сама, закохуючись, з незграбно-роботизованої істоти розквітає впродовж вистави, немов квітка, веде до образу немовляти у всесвіті материнської утроби, в автономній галактиці плаценти. Не знаю, де ще можна дорослій людині втілити цей образ так органічно-переконливо, як це сталося в цирковому шоу Анатолія Залевського Різома-«Час». Такій ролі можна позаздрити: у житті повернутися до свого первісного стану не дано нікому, а ось відчути його на сцені пощастило і вдалося цирковій актрисі.
Пелюстки рук і погляди — до неба
А скільки завгодно разів народитися можна у Творчості, і не лише в мистецьких іпостасях. Час тоді вимірюється не секундами й не роками — злетами душі, а у випадку циркової вистави Різома-«Час» — ще й вражаюче-дивовижними пластичними варіаціями тіл. Різома в перекладі з французької означає морську водорість, у якій верхівка й корінь переплетені так, що не розрізниш, де початок, а де кінець. Така гнучкість і граційність і в артистів команди Анатолія Залевського, і в метафоричній історії, яку вони відтворюють на сцені: про Любов, Час і Народження в людях творчих начал — ліричних, драматичних, комічних тощо. Таке, принаймні, моє прочитання вистави Різома-«Час». А хтось побачить і відчує в ній щось інше.