про визнання дій неправомірними та зобов"язання провести перерахунок пенсії особі - Дарницький районний суд міста Києва - Даниленко В. В.

  1. ПОСТАНОВА

Справа № 2а-7759/11

ПОСТАНОВА

іменем України

"28" листопада 2012 р. суддя Дарницького районного суду м. Києва Даниленко В.В., розглянувши у скороченому порядку справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Головного Управління Пенсійного фонду України м.Києві про визнання дій неправомірними та зобов"язання провести перерахунок пенсії особі, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи , -

встановив:

Позивач звернувся з позовом до відповідача про визнання дій неправомірними та зобов"язання провести перерахунок пенсії особі, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи, посилаючись на те, що він є особою, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи, 1-ї категорії, йому встановлена друга група інвалідності безстроково внаслідок захворювання, пов'язаного з наслідками аварії на ЧАЕС. Незважаючи на те, що відповідно до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»він має получити державну пенсію в розмірі 8 мінімальних пенсій за віком і додаткову пенсію за шкоду заподіяну здоров»ю в розмірі 75 % від мінімальної пенсії за віком, встановленої ч.1 ст.28 Закону України «Про загальнообов»язкове державне пенсійне страхування»з урахуванням встановленого законодавством прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, отримує ж вона пенсію в значно меншому розмірі, які визначена Постановою Кабінету Міністрів України, що вважає неправильним і таким, що порушує його права. А тому просив визнати неправомірними дії відповідача відносно нарахування та здійснення перерахунку раніше призначеної державної пенсії, додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю та зобов'язати Управління Пенсійного фонду України в м. Києві з 16.06.2010 року провести перерахунок його пенсії та визначити її в розмірі: державної пенсії з розрахунку не нижче 8 мінімальних пенсій за віком та додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров»ю, яка повинна становити 75 % від мінімальної пенсії за віком, встановленої ч.1 ст.28 Закону України «Про загальнообов»язкове державне пенсійне страхування»з урахуванням встановленого законодавством прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.

Ухвалою Дарницького районного суду м.Києва від 22.09.2011 року позовні вимоги ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в Дарницькому районі м.Києва про визнання дій неправомірними та зобов"язання провести перерахунок пенсії особі, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи в частині вимог за період до 15.03.2011 року залишені без розгляду.

Представник відповідача -Головного Управління Пенсійного фонду України м.Києві надала письмові заперечення на позов, в яких просила в задоволенні позову відмовити.

Вивчивши матеріали справи, суд вважає встановленими наступні обставини та відповідні їм правовідносини.

Відповідно до ч. 1 ст. 46 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.

Основні положення щодо реалізації конституційного права громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, на охорону їхнього життя і здоров'я, соціального захисту потерпілого населення визначені та закріплені в Законі України від 28.02.1991 року № 796-ХІІ «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи».

Позивач ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1 є особою, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи, про що Київською міською державною адміністрацією видано посвідчення , категорії 1, НОМЕР_1 від 15.05.1995року, вкладка № НОМЕР_2 дійсна безстроково.

Також позивач є інвалідом другої групи безстроково, що підтверджується довідкою Київської міської спеціалізованої радіологічної МСЕК, захворювання позивача пов'язане з наслідками аварії на ЧАЕС.

Позивач ОСОБА_1 перебуває на обліку та отримує пенсію в Управлінні Пенсійного фонду України в Дарницькому районі м. Києва.

Статтею 49 Закону № 796-ХІІ передбачено, що пенсії особам, віднесеним до категорій 1, 2, 3, 4, встановлюються у вигляді: а) державної пенсії; б) додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю, яка призначається після виникнення права на державну пенсію.

Відповідно до частини четвертої статті 54 цього Закону (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), якою визначено підстави та умови призначення державних пенсій особам, віднесеним до категорії 1, та у зв'язку із втратою годувальника, в усіх випадках розміри пенсій для інвалідів другої групи, щодо яких установлено зв'язок із Чорнобильською катастрофою, не можуть бути нижчими восьми мінімальних пенсій за віком ( розмір мінімальної пенсії за віком з 01.01.2010 року - 695 х 8 = 5560 грн., з 01.10.2010 року - 723 грн. х 8 = 5784 грн. )

Отже, пенсія, що виплачується позивачці, не відповідає розміру, передбаченому ч. 4 ст. 54 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи».

Крім того, згідно зі ст. 50 зазначеного Закону особам, віднесеним до категорії 1, призначається щомісячна додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров'ю, зокрема інвалідам другої групи - у розмірі 75 процентів мінімальної пенсії за віком. Як передбачено ст. 53 Закону, виплата додаткової пенсії здійснюється повністю незалежно від заробітку, пенсії чи іншого доходу.

Таким чином, вихідним критерієм розрахунку державної та додаткової пенсій виступає мінімальна пенсія за віком, розмір якої згідно зі ст. 28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» встановлюється в розмірі визначеного законом прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.

Відповідно до частини першої статті 28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування»мінімальний розмір пенсій за віком встановлюється в розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного законом.

При розрахунку державної пенсії та додаткової пенсій за шкоду заподіяну здоров»ю, застосуванню підлягає розмір прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, установлений у законі про Державний бюджет України на відповідний рік, з урахуванням якого визначається мінімальний розмір пенсії за віком.

Доводи представника відповідача про те , що поняття «мінімальна пенсія за віком», про яке йдеться в ст. 28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», застосовується виключно для визначення пенсій, що призначаються лише за цим Законом, суд вважає безпідставними. Положення ч. 3 ст. 28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування»не є перешкодою для застосування даної величини ( мінімального розміру пенсії за віком) до обрахування інших пенсій чи доплат, пов'язаних з мінімальною пенсією за віком, оскільки чинним законодавством не встановлено іншого, крім передбаченого частиною першою цієї статті, мінімального розміру пенсії за віком.

Відповідно до ст.54 Закону України «Про Державний бюджет України на 2009 рік»розмір прожиткового мінімуму на одну особу та для тих, хто відноситься до основних соціальних і демографічних груп населення у 2009 році установлений в розмірах, що діяли у грудні 2009 року. Розміри державних соціальних гарантій на 2009 рік, що визначаються залежно від прожиткового мінімуму, встановлюються відповідними законами України, цим Законом та нормативно-правовими актами Кабінету Міністрів України.

Частиною п'ятою статті 54 Закону № 796-ХІІ передбачено, що порядок обчислення пенсії по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсії у зв'язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи визначається Кабінетом Міністрів України. Однак, надання законодавцем такого права Кабінету Міністрів України не означає, що останній, встановлюючи такий порядок, може допустити звуження змісту та обсягу прав позивача, встановлених цим же Законом.

Заперечуючи проти позову представник відповідача посилається на Постанову Кабінету Міністрів України № 530 від 28.05.2008 року «Про деякі питання соціального захисту окремих категорій громадян», якою встановлено , що особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, щомісячна додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров'ю, відповідно до Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" виплачується у таких розмірах до прожиткового мінімуму, встановленого законом для осіб, які втратили працездатність: тим, що належать до категорії 1: інвалідам другої групи групи, дітям- інвалідам, а також тим, що страждають внаслідок Чорнобильської катастрофи на променеву хворобу -20 відсотків .

Також пунктом 6 вказаної Постанови встановлено, що у всіх випадках розміри пенсій для інвалідів, щодо яких встановлено зв'язок з Чорнобильською катастрофою, і пенсій у зв'язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи, не можуть бути нижче: 1) для учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС у 1986 році: по II групі інвалідності - 965 гривень; 2) для учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС у 1987-1990 роках та осіб, евакуйованих у 1986 році із зони відчуження: по II групі інвалідності - 725 гривень.

Крім того, Постановою Кабінету Міністрів України № 654 від 16.07.2008 року «Про підвищення рівня пенсійного забезпечення громадян»встановлено, починаючи з 1 липня 2008 р. доплату окремим категоріям осіб з тим, щоб їх пенсії (без урахування надбавок,підвищень, додаткових пенсій, цільової грошової допомоги, пенсій за особливі заслуги перед Україною, сум індексації та інших доплат, встановлених законодавством) досягали таких розмірів: зокрема , в інвалідів, щодо яких встановлено зв'язок з Чорнобильською катастрофою відповідно до Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи": в учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС у 1986 році інвалідів другої групи -1090 грн., в учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС у 1987-1990 роках та осіб, евакуйованих у 1986 році із зони відчуження, інвалідів третьої групи - 820 грн.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з положеннями частини четвертої статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України у разі невідповідності нормативно-правового акта Конституції України, закону України, міжнародному договору, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України, або іншому правовому акту, суд застосовує правовий акт, який має вищу юридичну силу.

Отже, за конституційними нормами, виходячи з пріоритетності законів над підзаконними актами, суд вважає , що при визначенні розміру пенсій позивачеві застосуванню підлягають частина перша статті 50 Закону № 796-ХІІ ( в редакції Закону № 230/96-ВР від 06.06.1996 року), а не Постанова Кабінету Міністрів України № 530 від 28.05.2008 року , яка істотно звужує обсяг встановлених законом прав позивача.

Аналізуючи наведене, суд приходить до висновку, що позивачка має право на отримання пенсії в розмірі, не нижчому 8 мінімальних пенсій за віком , та щомісячної додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю, у розмірі 75 процентів мінімальної пенсії за віком.

Відповідно до частини третьої статті 67 Закону № 796-ХІІ, яка набрала чинності 31.10.2006 року, у разі збільшення розміру прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного законом, підвищується розмір пенсії, визначений відповідно до статті 54 цього Закону, а також розмір додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю, особам, віднесеним до 1, 2, 3, 4 категорій . Перерахунок пенсії здійснюється з дня встановлення нового розміру прожиткового мінімуму.

Аналіз зазначеної норми, яка є імперативною, свідчить, що підставою для перерахунку пенсії є встановлення нового розміру прожиткового мінімуму, і цей перерахунок здійснюється з дня встановлення цього мінімуму. Таким чином, новий мінімальний розмір пенсії за віком залежить від нового розміру прожиткового мінімуму.

Оскільки позивачеві слід визначати пенсію, виходячи з мінімальної пенсії за віком, яка встановлюється в розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, то в разі збільшення розміру цього прожиткового мінімуму перерахунок пенсії позивачеві повинен проводитись, виходячи з нового розміру мінімальної пенсії за віком.

Отже , дії відповідача Управління Пенсійного фонду України в Дарницькому районі м. Києва щодо відмови у перерахунку пенсії у разі встановлення нового розміру прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного законом, є протиправними, тому необхідно зобов'язати Управління Пенсійного фонду України в Дарницькому районі м. Києва провести перерахунок та виплату пенсії позивачу згідно вимог ст. 50, 54 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»з розрахунку не нижче 8 мінімальних пенсій за віком та додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю, яка повинна становити 75 % від мінімальної пенсії за віком, встановленої ч.1 ст.28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», з урахуванням встановленого законодавством прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність - з 15.03.2011 року в межах шестимісячного строку.

На підставі викладеного, ст. 1,3,6,8,17,19, 21, 22, 24,56, 113, 152 Конституції України, ст. 50-67 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» , ст. 28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», Рішення Конституційного Суду України № 10-рп /2008 від 22.05.2008 року , керуючись ст. 9, 11,70, 71, 99, 100, 159, 160, 163 , 167 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ :

Адміністративний позов ОСОБА_1 -задовольнити частково.

Зобов'язати Управління Пенсійного фонду України в Дарницькому районі м. Києва провести перерахунок та виплату ОСОБА_3, згідно вимог ст.ст.50, 54 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» державної пенсії з розрахунку не нижче 8 мінімальних пенсій за віком та додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю, яка повинна становити 75 % від мінімальної пенсії за віком, встановленої ч.1 ст.28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», з урахуванням встановленого законодавством прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність - з 15.03.2011 року .

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Дарницький районний суд м.Києва протягом десяти днів з часу її винесення, а відповідачем з часу отримання її копії. .

Суддя :

Рейтинг: 4.5/5, основан на 25 голосах.
Нравится

Это будет Вам интересно

Суд в Хорватии решил экстрадирвать экс-главу национальной разведки в Германию

Суд в Хорватии принял решение экстрадировать в Германию бывшего руководителя национальной разведки Йосипа Перковича, сообщает радио «Эхо Москвы».

Бджолярі злітаються до Києва

Міжнародна федерація національних асоціацій бджолярів Апімондія вперше обрала Україну господинею світового конгресу бджільництва. Її ХХХХІІІ Всесвітній конгрес пройде у Києві у вересні-жовтні ...

Хороший слоган поможет отличить «пятизвездочную» юрфирму от районной консультации

Сегодня отечественный юридический бизнес в большинстве своем уже не задается вопросами: а нужен ли юрфирме слоган, и где его размещать – в качестве эпиграфа к иску, на визитке или в заголовке ...

Про встановлення на 2013 рік граничного розміру плати за надання інформаційних послуг ліцензіатами з передачі електроенергії місцевими (локальними) електромережами, постачальникам електроенергії за нерегульованим тарифом, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики

Про встановлення на 2013 рік граничного розміру плати за надання інформаційних послуг ліцензіатами з передачі електроенергії місцевими (локальними) електромережами, які мають ліцензію на право здійснення діяльності з постачання електроенергії за регульованим тарифом, постачальникам електроенергії за нерегульованим тарифом

Об адвокате - устами Клиентов

Да, тут много нужной информации.

Рекомендовано Адвокатом
Телефон семейных адвокатов
Статьи о семейном праве
Стягнення заборгованості через суд

Стягнення заборгованості через суд Часто стягнення заборгованості з боржника буде можливим здійснити лише після того, як було розглянуто та задоволено судом ...

Розірвання шлюбу із засудженим, або ув'язненим

Розірвання шлюбу із засудженим, або ув'язненим Сьогодні можна ініціювати «розділ» шлюбу з ув'язненим в суді, РАЦСі, якщо не мається спільних дітей.

Консультации Адвоката
Новости Семейного права
Утверждена программа празднования Нового года ...

Утверждена программа празднования Нового года в Киеве Мэр Киева Виталий Кличко утвердил программу празднования Нового года в столице. Об этом говорится в сообщении пресс-служба Киевской городской государственной администрации.

Очільники вищих органів судової влади звернулися ...

Очільники вищих органів судової влади звернулися до  Президента України та Голови Верховної Ради України У зв’язку із підготовкою внесення змін до бюджетного законодавства, в яких передбачається зарахування коштів від надходження судового збору до загального фонду державного бюджету, чим повністю ...

Обладателем Кубка «Фемиды» стала команда Оболонского ..

Обладателем Кубка «Фемиды» стала команда Оболонского райсуда г.Киева 13 декабря с. г. в преддверии Дня работников суда на территории учебно-тренировочной базы ФК «Динамо» состоялись финальные матчи и торжественное закрытие V турнира по мини-футболу среди команд судебных учреждений за Кубок «Фемиды». Турнир проводится под патронатом Совета судей Украины и Государственной судебной администрации (ГСА) Украины.

77622d60ce9d54ae9fda0d258266067b