У другому півріччі 2014 року Україна може отримати локомотив вітчизняного виробництва
У рамках Державної програми активізації розвитку економіки протягом 2013 року Міністерство інфраструктури передбачило реалізацію 46 проектів з розвитку галузей транспорту, дорожнього господарства, зв’язку тощо.
Як повідомив під час брифінгу в Будинку уряду керівник відомства Володимир Козак, частина основних проектів спрямована на модернізацію галузі залізничних перевезень. Так, протягом 2013—2014 років планується придбати до 8 тисяч вантажних напіввагонів. За словами міністра, Укрзалізниця вже отримала близько 400 вагонів і ще понад 300 буде поставлено цього місяця. Крім того, незабаром має відбутися тендер на придбання 1325 вагонів. Заявки на конкурс подали 6 вітчизняних компаній, а з ЄБРР вирішено питання щодо залучення кредитних ресурсів обсягом 62,5 мільйона доларів США.
Вартість цього дворічного проекту становить 5,7 мільярда гривень, окупність — близько 7 років, а економічний ефект — майже 2,3 мільярда гривень. При цьому Володимир Козак наголосив на тому, що всі вагони буде вироблено в Україні. Разом з тим урядовець зауважив, що залізниця потребує масштабного оновлення локомотивного парку. Нині задіяно приблизно 1700 електровозів, і всі вони виробництва 60-х років минулого століття. Водночас в Україні жоден із заводів не виробляє вантажних електровозів. У зв’язку з цим Володимир Козак повідомив, що він провів результативні переговори, зокрема з керівництвом «Луганськтепловозу».
«Якщо уряд прийме відповідне рішення, то з другого півріччя наступного року ми вже зможемо почати виробництво електровозів на потужностях «Луганськтепловозу». Спочатку локалізація буде близько 30%, а в 2015 році локалізація локомотивів постійного струму сягне 90% і локомотивів змінного струму — майже 65%. У 2015 році ми зможемо вийти на 100 локомотивів на рік», — поінформував міністр, додавши, що наступного тижня буде прийнято рішення про джерела фінансування цього проекту. При цьому він заявив, що разом із «Луганськтепловозом» до проекту долучаться близько 20 українських підприємств, які зможуть збільшити власне виробництво в 2—4 рази.
Також Володимир Козак повідомив, що Мінінфраструктури вийшло з ініціативою щодо збільшення обсягів модернізації та капітального ремонту залізничних колій до 1 тисячі кілометрів на рік і стрілочних переводів — до 500 на рік. За його словами, реалізація цього проекту забезпечить замовленнями лише металургів на 550 тисяч тонн.