Сьогодні на автодорогах Київщини працює абсолютно нова система передачі даних про перевищення швидкості водіями.
Як працює система?
Напевно, подорожуючи автодорогами Київської області, всі автолюбителі помічали таблички з надписом: «Увага, здійснюється фото-відео фіксація порушень Правил дорожнього руху».
А через півтора кілометри після такого знаку вони обов’язково проїжджали повз непримітний бокс сірого кольору. Саме цей бокс змушує водіїв пригальмовувати, зменшуючи швидкість до рівня дозволеної. Не пригальмуєш — отримаєш протокол і потім заплатиш штраф. У такому боксі знаходиться комплекс «ГАРПУН» приєднаний до лазерного вимірювача швидкості «TruCAM». Останній вимірює швидкість автомобіля, здійснює фото фіксацію порушення (прилад робить до трьох знімків у секунду), а «ГАРПУН» впродовж десяти секунд передає інформацію на робочий комп’ютер інспектора (неважливо стаціонарний це пост, чи патрульна машина). Водій може не здогадуватись про те, що його порушення зафіксоване. А у інспектора ДАІ вже є законна підстава для зупинки транспортного засобу.
Для роботи з новою системою працівнику ДАІ достатньо налаштувати «TruCAM» у автоматичний режим роботи, приєднати до нього «ГАРПУН», натиснути одну кнопку на спеціальному контролері і система запрацює. Автоматичний комплекс переходить в режим очікування та готовності до фіксації порушень швидкісного режиму. Як тільки автомобіль перевищив швидкість, на комп’ютері інспектора з’являється повна інформація про скоєне порушення: фотографія автомобіля, на якій можна розгледіти, навіть, обличчя водія), час, точне місце (прилад показує географічну широту та довготу). Після чого інспектор на законних підставах зупиняє автомобіль, складає протокол та виписує постанову про накладання штрафу за адміністративне порушення.
Фактично, ця система створює своєрідну «контрольну зону». Якщо автомобіль перетне її з перевищенням швидкості, не залежно від того у якій полосі він рухався, прилад зафіксує порушення. Як правило бокси розташовані за кілька кілометрів від стаціонарних постів ДАІ чи екіпажу ДПС ДАІ. Тобто, водій може проїжджати повз інспекторів не порушуючи правил. Якщо його зупинять, може сперечатися про законність дій інспекторів. Мовляв, я ж нічого не порушував. Але «TruCAM» у парі з «ГАРПУНом» не залишають порушнику жодного шансу на те, щоб уникнути відповідальності за порушення правил дорожнього руху.
Як показує досвід водії не сперечаються після того, як ознайомлюються з фото та провину визнають. Перевагою роботи вимірювача швидкості «TruCAM» разом з системою «ГАРПУН» є стовідсоткова доказова база порушення. Сьогодні значно простіше стало виявляти порушників, бо вся інформація з’являється у нас за лічені секунди.
Мета використання комплексу «ГАРПУН» — зменшення швидкості автомобілів на аварійно небезпечних ділянках. Як правило, цей комплекс встановлюється біля пішохідних переходів, у місцях для розвороту транспорту. Ми не ставимо за мету карати водіїв чи збільшувати кількість штрафів. Наше основне завдання — це забезпечити безпеку дорожнього руху на автошляхах Київщини. Лазерна система фіксації порушень правил дорожнього руху «TruCAM» разом з комплексом «ГАРПУН» дає нам можливість не тільки миттєво відслідковувати порушників, а й змушує автомобілі знижувати швидкість руху. Ну а якщо хтось вже порушив правила, йому доведеться відповідати, згідно адміністративного кодексу України. Доказова база у цієї системи бездоганна. У майбутньому, ми плануємо збільшити кількість комплексів «ГАРПУН» на автодорогах Київщини.