про внесення змін до пунктів 2 - Господарський суд Дніпропетровської області - Васильєв Олег Юрійович

  1. ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
  2. ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
  3. ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
  4. РІШЕННЯ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

19.02.13р.

Справа № 32/5005/10515/2012

За позовом: Дніпродзержинської міської ради, м. Дніпродзержинськ

До: Акціонерної компанії з іноземними інвестиціями «Демос», м. Дніпропетровськ

Про: внесення змін до договору

                                          Суддя Васильєв О.Ю.

ПРЕДСТАВНИКИ:

Від позивача: не з’явився ;

Від відповідача: не з’явився

СУТЬ СПОРУ:

          Дніпродзержинська міська рада ( позивач ) з урахуванням уточнень позовних вимог звернулась з позовом до АКзІІ «Демос» ( відповідач ) про внесення змін до пунктів 2.2. та .4.1. договору оренди земельної ділянки від 29.12.06 р. №04052, укладеного між сторонами, шляхом викладення їх в наступній редакції: «п.2.2. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки станом на 05.09.2011 р. становить 10021428,21 грн.» та «п.4.1. Оренда плата вноситься «Орендарем» виключно у грошовій формі на рахунок місцевого бюджету у розмірі 210 450.00грн./рік без ПДВ, а з 01.01.2014 р. – у розмірі 300 642,84 грн. /рік без ПДВ на підставі рішення Дніпродзержинської міської ради від 25.06.2012 р. № 475-24/VI «Про плату за землю». Позовні вимоги обґрунтовані посиланням на зміну законодавства, що регламентує порядок та розмір орендної плати за землю, а саме набранням чинності з 01.01.2011 року Податкового кодексу України, та прийняття на виконання його вимог Дніпродзержинською міськрадою вищезазначеного рішення .

АКзІІ «Демос» ( відповідач ) проти задоволення позовних вимог заперечує, посилаючись на ту обставину , що 05.02.13 р. ним було укладено договори купівлі –продажу об’єктів нерухомого майна , які розташовані на спірній земельній ділянці ; та у зв’язку з чим 06.02.13 р. направлено на адресу Дніпродзержинської міської ради заяву про розірвання вищенаведеного договору оренди земельної ділянки .

Дослідивши матеріали справи, господарський суд, -

ВСТАНОВИВ:

29.12.06 р. між Дніпродзержинською міською радою ( орендодавець ) та АКзІІ «Демос» ( орендар ) укладено договір оренди земельної ділянки № 04052, згідно з умовами якого орендодавець на підставі відповідного рішення міської ради від 01.11.2006 р. №66-05/V надав, а орендар прийняв в оренду строком до 01.11.2007 р. земельну ділянку загальною площею 1,5858 га, що знаходиться за адресою: м. Дніпродзержинськ, вул. Торгівельна,34а , згідно з планом земельної ділянки. У п.2.2. цього договору зазначено , що нормативна грошова оцінка земельної ділянки на момент укладання цього договору становить 1184356,84 грн.

Однією із істотних умов цього договору є обов’язок орендаря ( відповідача ) сплачувати на користь орендодавця ( позивача ) плату за користування земельною ділянкою у грошовій формі в розмірі 17 765 ,40, 00 грн., без ПДВ, на рік, що становить 1 480,45 грн., без ПДВ, на місяць і вноситься на рахунок місцевого бюджету, реквізити якого подаються орендарю додатково в письмовій формі (п.4.1. договору). Оренда плата сплачується за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем базового податкового (звітного) період. (п.4.3 договору). Розрахунок орендної плати було здійснено відповідно до вимог Закону України «Про оренду землі» в редакції станом на той час . Відповідно до вказаного Закону орендна плата за користування земельними ділянками , які знаходяться в державній чи комунальній власності, не може бути менша ніж розмір земельного податку, який встановлений Законом України «Про плату за землю». Пунктом 4.5 договору передбачено, що розмір орендної плати щорічно переглядається у випадках і з моменту: зміни умов господарювання передбачених договором; підвищенням цін, тарифів тощо, у тому числі внаслідок інфляційних процесів; збільшення розміру ставки земельного податку; погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами; в інших випадках , передбачених законодавчими актами України. ( а.с.7-11 )

В подальшому сторони укладали додаткові угоди .якими строк дії договору оренди був продовжений до 24.12.2020 р.( а.с.14,18 )

15.12.2010 р. Дніпродзержинською міською радою прийняте рішення № 07-02/VI «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Дніпродзержинська » , відповідно до якого затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Дніпродзержинська та ввести її в дію з 1 липня 2011 р. , застосовувати з 1 липня 2011 р. для визначення плати за землю базову вартість 1 кв.м. земель міста у розмірі 202,37 грн. ( а.с.25 )

З 01.01.2011 року набрав чинності Податковий кодекс України, відповідно до ст. 288 якого підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою: для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом; для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом (ст. 288.4).

Управлінням земельних відносин міської ради 22.07.2011 р. направлено на адресу відповідача лист – пропозицію про переукладання вищезазначеного договору оренди земельної ділянки з метою приведення його у відповідність з вищезазначеним рішенням міської ради

25.06.2012 р. Дніпродзержинською міською радою прийняте рішення №475-24/VI «Про плату за землю», згідно з яким установлено коефіцієнт для розрахунку річної орендної плати за земельні ділянки , розпорядником яких є Дніпродзержинська міськрада, на рівні трикратного розміру земельного податку ; вирішено застосовувати коефіцієнти для розрахунку річної орендної плати за земельні ділянки з 01.07.2012 р.; установлено з 01.07.2012 р. до 31.12.2013 р. пільгу із земельного податку у відсотковому еквіваленті від суми , що зараховується до місцевого бюджету , згідно з додатком; визначено розмір річної орендної плати у місті у співвідношенні до земельного податку з урахуванням пільги , встановленої цим рішенням ( а.с.27-29 )

Але до цього часу зміни до договору оренди земельної ділянки внесені не були , у зв’язку з чим Дніпродзержинська міськрада звернулася до суду з цим позовом . Позивач вважає, що прийняття нового законодавства, яким внесено зміни щодо розміру орендної плати за земельні ділянки, які перебувають у державній або комунальній власності, та прийняття міською радою відповідних рішень на виконання законодавчих змін є підставою для внесення змін до договору оренди земельної ділянки .

Відносини, пов’язані з орендою землі, регулюються Земельним, Податковим та Цивільним кодексами України, іншими законами України та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі. Сторони в договорі не можуть відступити від положень актів цивільного законодавства, якщо в цих актах прямо зазначено про це, а також у разі, якщо обов’язковість для сторін положень актів цивільного законодавства випливає з їх змісту або із суті відносин між сторонами (ст. 6 Цивільного кодексу України).Відповідно до змісту статей 759 та 762 Цивільного кодексу України, законом можуть бути передбачені особливості укладання та виконання договору найму (оренди), і договором або законом може бути встановлено періодичний перегляд, зміну (індексацію) розміру плати за користування майном . Відповідно до ст. 21 Закону України «Про оренду землі» розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України. Згідно ст. 15 Закону України «Про оренду землі» орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату є однією із суттєвих умов договору оренди.

Умовами спірного договору встановлені підстави для зміни розміру орендної плати, в тому числі і у випадку, передбаченому законодавчими актами України , та у разі збільшення розміру ставки земельного податку (п.4.5. договору).

Зміна умов договору оренди здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір розглядається у судовому порядку (ст. 30 Закону України «Про оренду землі»). Відповідно до ст. 654 Цивільного кодексу України зміна умов договору вчинюється в такій самій формі, що й договір, що змінюється, якщо інше не встановлено договором, законом чи не випливає із звичаїв ділового обороту. Згідно до частини другої статті 651 Цивільного кодексу України договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.

Частиною 3 ст. 653 Цивільного кодексу України передбачено, що у разі зміни або розірвання договору зобов'язання змінюється або припиняється з моменту досягнення домовленості про зміну або розірвання договору, якщо інше не встановлено договором чи не обумовлено характером його зміни. Якщо договір змінюється або розривається у судовому порядку, зобов'язання змінюється або припиняється з моменту набрання рішенням суду про зміну або розірвання договору законної сили.

Враховуючи, що має місце зміна законодавства щодо визначення розміру орендної плати за користування землею в трикратному розмірі земельного податку, суд вважає підставними вимоги міськради про необхідність внесення змін до договору оренди земельної ділянки.

Одночасно із наданих відповідачем документів вбачається , що 05.02.13 р. ним було укладено договори купівлі –продажу об’єктів нерухомого майна , які розташовані на спірній земельній ділянці ; за якими змінився власник цих об’єктів ; та у зв’язку з чим 06.02.13 р. АКзІІ «Демос» було направлено на адресу Дніпродзержинської міської ради заяву про розірвання вищенаведеного договору оренди земельної ділянки ( а.с.63-66) .

Статтею 141 Земельного кодексу України визначені підстави припинення права користування земельною ділянкою. Так, згідно з п. «е» ст. 141 Земельного кодексу України однією з підстав припинення права користування земельною ділянкою є набуття іншою особою права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, які розташовані на земельній ділянці.

Згідно з ч. 1 ст. 31 Закону України «Про оренду землі» договір оренди землі припиняється, в тому числі, в разі набуття права власності на житловий будинок, будівлю або споруду, що розташовані на орендованій іншою особою земельній ділянці.

Відповідно до ч. 3 ст. 7 Закону України «Про оренду землі» до особи, якій перейшло право власності на житловий будинок, будівлю або споруду, що розташовані на орендованій земельній ділянці, також переходить право оренди на цю земельну ділянку. Договором, який передбачає набуття права власності на житловий будинок, будівлю або споруду, припиняється договір оренди земельної ділянки в частині оренди попереднім орендарем земельної ділянки, на якій розташований такий житловий будинок, будівля або споруда.

Відповідно до ст. 377 Цивільного кодексу України до особи, яка набула право власності на житловий будинок (крім багатоквартирного), будівлю або споруду, переходить право власності, право користування на земельну ділянку, на якій вони розміщені, без зміни її цільового призначення в обсязі та на умовах, встановлених для попереднього землевласника (землекористувача). Згідно з приписами ч.3 ст.415 ЦК України : особа, до якої перейшло право власності на будівлі (споруди), набуває право користування земельною ділянкою на тих же умовах і в тому ж обсязі, що й попередній власник будівлі (споруди).

За змістом ст. 120 Земельного кодексу України у разі набуття права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, що перебувають у власності, користуванні іншої особи, припиняється право власності, право користування земельною ділянкою, на якій розташовані ці об'єкти. Якщо жилий будинок, будівля або споруда розміщені на земельній ділянці, що перебуває у користуванні, то в разі набуття права власності на ці об'єкти до набувача переходить право користування земельною ділянкою, на якій вони розміщені, на тих самих умовах і в тому ж обсязі, що були у попереднього землекористувача.

Системний аналіз вищенаведених правових норм свідчить про те , що закон пов’язує перехід права користування земельною ділянкою з переходом права власності або користування на будинок , будівлю або споруду – тобто на об’єкт нерухомого майна . Матеріали справи свідчать , що відповідач відчужив на користь третіх осіб саме об’єкти нерухомого майна, які розташовані на спірній земельній ділянці, а тому його право користування цією земельною ділянкою на підставі відповідного договору оренди припинилося в силу закону. Враховуючи вищезазначене , суд не знаходить достатньо правових підстав для задоволення позовних вимог

На підставі вищевикладеного, керуючись вимогами ст.ст. 49, 82 -85 ГПК України , господарський суд ,-

ВИРІШИВ :

Відмовити в задоволенні позовних вимог в повному обсязі судові витрати покласти на позивача .

Суддя                                                                         Васильєв О.Ю.

Рейтинг: 4.9/5, основан на 25 голосах.
Нравится

Это будет Вам интересно

Про перерозподіл деяких видатків державного бюджету, передбачених Міністерству економічного розвитку і торгівлі на 2013 рік, Кабінет Міністрів України

Про перерозподіл деяких видатків державного бюджету, передбачених Міністерству економічного розвитку і торгівлі на 2013 рік 1. Відповідно до частини восьмої статті 23 Бюджетного кодексу України( 2456-17 ) здійснити в межах загального обсягу бюджетних призначень, передбачених Міністерству економічного розвитку і торгівлі на 2013 рік у загальному фонді державного бюджету( 5515-17 ), перерозподіл видатків споживання в сумі 1121 тис. гривень шляхом зменшення їх обсягу за програмою 1201020 "Внески України до бюджету ГАТТ/СОТ та Єдиного бюджету органів СНД" та збільшення їх обсягу за програмою 1201030 "Забезпечення двостороннього співробітництва України з іноземними державами та міжнародними організаціями, інформаційне та організаційне забезпечення участі України у міжнародних форумах, конференціях, виставках".

Про попередження епідемічних ускладнень внаслідок надзвичайних ситуацій, викликаних повенями, Державна санітарно-епідеміологічна служба України

Про попередження епідемічних ускладнень внаслідок надзвичайних ситуацій, викликаних повенями З метою попередження епідемічних ускладнень серед населення України та мінімізації їх наслідків, відповідно до ст. 40 Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення"( 4004-12 ) та пункту 4.31 Положення про Державну санітарно-епідеміологічну службу України( 400/2011 ), затвердженого Указом Президента України від 6 квітня 2011 року № 400, ПОСТАНОВЛЯЮ:

Угода з Shell може стати найбільшою інвестицією іноземної компанії в економіку України

Міністр енергетики та вугільної промисловості Едуард Ставицький, який вчора від імені уряду підписав угоду з компанією Shell на видобуток сланцевого газу, заявив, що в рамках угоди Україна отримає ...

Сокращено количество документов для получения помощи при рождении ребенка

Верховный Совет Украины принял Закон №2313 о внесении дополнений в Закон о государственной помощи семьям с детьми относительно сокращения количества документов для получения государственной помощи ...

Об адвокате - устами Клиентов

. Абсолютно случайно набрел на этот сайт, чему сильно рад и доволен! С удовольствием сошлюсь на Вас на своей страничке в блоге!

Рекомендовано Адвокатом
Телефон семейных адвокатов
Статьи о семейном праве
Стягнення заборгованості через суд

Стягнення заборгованості через суд Часто стягнення заборгованості з боржника буде можливим здійснити лише після того, як було розглянуто та задоволено судом ...

Розірвання шлюбу із засудженим, або ув'язненим

Розірвання шлюбу із засудженим, або ув'язненим Сьогодні можна ініціювати «розділ» шлюбу з ув'язненим в суді, РАЦСі, якщо не мається спільних дітей.

Консультации Адвоката
Новости Семейного права
Утверждена программа празднования Нового года ...

Утверждена программа празднования Нового года в Киеве Мэр Киева Виталий Кличко утвердил программу празднования Нового года в столице. Об этом говорится в сообщении пресс-служба Киевской городской государственной администрации.

Очільники вищих органів судової влади звернулися ...

Очільники вищих органів судової влади звернулися до  Президента України та Голови Верховної Ради України У зв’язку із підготовкою внесення змін до бюджетного законодавства, в яких передбачається зарахування коштів від надходження судового збору до загального фонду державного бюджету, чим повністю ...

Обладателем Кубка «Фемиды» стала команда Оболонского ..

Обладателем Кубка «Фемиды» стала команда Оболонского райсуда г.Киева 13 декабря с. г. в преддверии Дня работников суда на территории учебно-тренировочной базы ФК «Динамо» состоялись финальные матчи и торжественное закрытие V турнира по мини-футболу среди команд судебных учреждений за Кубок «Фемиды». Турнир проводится под патронатом Совета судей Украины и Государственной судебной администрации (ГСА) Украины.

77622d60ce9d54ae9fda0d258266067b