КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа № 9103/184/2012
Суддя-доповідач: Літвіна Н. М.
ПОСТАНОВА
Іменем України
09 вересня 2012 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючого судді: Літвіної Н.М.,
суддів Коротких А.Ю.
Хрімлі О.Г.
при секретарі: Соловіцькій І.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Всеукраїнської громадської організації «Національний комітет по боротьбі з корупцією» до Центральної виборчої комісії про визнання протиправним та скасування рішення, зобов»язання вчинити дії,-
ВСТАНОВИВ:
07 вересня 2012 року позивач звернувся до Центральної виборчої комісії з вимогою про визнання протиправною та скасування постанови Центральної виборчої комісії №754 від 04 вересня 2012 року щодо відмови Всеукраїнській громадській організації «Національний комітет по боротьбі з корупцією» у наданні дозволу мати офіційних спостерігачів під час виборів народних депутатів України 28 жовтня 2012 року та зобов'язання відповідача прийняти рішення про надання дозволу Всеукраїнській громадській організації «Національний комітет по боротьбі з корупцією» мати офіційних спостерігачів під час виборів народних депутатів України 28 жовтня 2012 року.
Позовні вимоги мотивовані тим, що позивачем було подано вичерпний перелік документів передбачених ч. 2 ст. 78 Закону України «Про вибори народних депутатів України» для отримання дозволу мати офіційних спостерігачів під час виборів народних депутатів України, у тому числі статут та свідоцтво про державну реєстрацію Всеукраїнської громадської організації «Національний комітет по боротьбі з корупцією», а тому підстави для прийняття спірного рішення відсутні.
В судовому засіданні представники позивача підтримали позов в повному обсязі та просили його задовольнити.
Представник відповідача у судовому засіданні заперечив проти задоволення позову з тих підстав, що позивачем не дотримано вимоги ч. 2 ст. 78 Закону України «Про вибори народних депутатів України», зокрема, до клопотання не надано копію свідоцтва про державну реєстрацію громадської організації, засвідчену в нотаріальному порядку.
Колегія суддів, дослідивши матеріали справи, встановила наступне.
28 серпня 2012 року позивач звернувся до Центральної виборчої комісії з клопотанням про надання Всеукраїнській громадській організації «Національний комітет по боротьбі з корупцією» дозволу мати офіційних спостерігачів під час виборів народних депутатів України 28 жовтня 2012 року. До клопотання додано копію статуту Всеукраїнської громадської організації «Національний комітет по боротьбі з корупцією», засвідчену в нотаріальному порядку, та свідоцтво про державну реєстрацію Громадської організації «Національний Виконавчий комітет аналітично-правової взаємодії по боротьбі з організованою злочинністю і корупцією та протидії легалізації доходів, отриманих злочинним шляхом», засвідчену в нотаріальному порядку.
04 вересня 2012 року Центральною виборчою комісією було прийнято Постанову №754, якою позивачу було відмовлено у наданні дозволу мати офіційних спостерігачів під час виборів народних депутатів України 28 жовтня 2012 року.
Вказана постанова мотивована тим, що позивачем не додано копію свідоцтва про державну реєстрацію Всеукраїнської громадської організації «Національний комітет по боротьбі з корупцією», засвідчену в нотаріальному порядку.
Порядок надання дозволу мати офіційних спостерігачів регламентовано ст. 78 Закону України «Про вибори народних депутатів України» N 4061-VI від 17 листопада 2011 року.
Відповідно до ч. 2 ст. 78 Закону - громадська організація, до статутної діяльності якої належать питання виборчого процесу та спостереження за ним, зареєстрована у встановленому законом порядку, не пізніш як за шістдесят днів до дня голосування може звернутися до Центральної виборчої комісії з клопотанням про дозвіл мати офіційних спостерігачів під час виборів депутатів. До клопотання, підписаного керівником громадської організації та засвідченого печаткою організації, додаються копія статуту громадської організації, засвідчена в нотаріальному порядку, а також копія свідоцтва про державну реєстрацію громадської організації, засвідчена в нотаріальному порядку.
Як вбачається з матеріалів справи, позивачем не надано до клопотання про надання дозволу мати офіційних спостерігачів під час виборів народних депутатів України 28 жовтня 2012 року копію свідоцтва про державну реєстрацію Всеукраїнської громадської організації «Національний комітет по боротьбі з корупцією», засвідчену в нотаріальному порядку, натомість надано свідоцтво про державну реєстрацію Громадської організації «Національний Виконавчий комітет аналітично-правової взаємодії по боротьбі з організованою злочинністю і корупцією та протидії легалізації доходів, отриманих злочинним шляхом», засвідчену в нотаріальному порядку.
Тобто, позивачем до Центральної виборчої комісії надано свідоцтво про державну реєстрацію іншої громадської організації, а не тієї, яка звернулася з клопотанням мати офіційних спостерігачів під час виборів народних депутатів України 28 жовтня 2012 року.
Відповідно до ч. 3 ст. 78 Закону - Центральна виборча комісія не пізніш як на десятий день з дня отримання клопотання приймає рішення про надання дозволу громадській організації мати офіційних спостерігачів або про відмову в наданні такого дозволу, про що повідомляє громадську організацію наступного дня після дня прийняття відповідного рішення. Підставою для відмови може бути лише порушення громадською організацією вимог, встановлених частинами першою та другою цієї статті.
Виходячи з вищевикладеного, колегія суддів прийшла до висновку, що оскаржувана постанова Центральної виборчої комісії № 754 від 04 вересня 2012 року прийнята з дотриманням вимог Закону України «Про вибори народних депутатів України» N 4061-VI від 17 листопада 2011 року, а тому правові підстави для задоволення позову - відсутні.
Відповідно до ч. ч. 3, 5 ст. 177 КАС України - судові рішення за наслідками розгляду судами першої інстанції справ, визначених статтями 172 - 175 цього Кодексу, набирають законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі їх апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції. Судові рішення Вищого адміністративного суду України набирають законної сили з моменту проголошення і не можуть бути оскаржені.
Судові рішення за наслідками розгляду справ, визначених статтями 172 - 175 цього Кодексу, можуть бути оскаржені в апеляційному порядку у дводенний строк з дня їх проголошення, а судові рішення, ухвалені до дня голосування, - не пізніш як за чотири години до початку голосування.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України - суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Керуючись ст. ст. 160, 172, 177 КАС України, Законом України «Про вибори народних депутатів України» N 4061-VI від 17 листопада 2011 року, Постановою Пленуму Вищого адміністративного суду України № 2 від 02 квітня 2007 року «Про практику застосування адміністративними судами положень Кодексу адміністративного судочинства України під час розгляду спорів щодо правовідносин, пов'язаних з виборчим процесом чи процесом референдуму» суд,-
ПОСТАНОВИВ :
В задоволенні адміністративного позову Всеукраїнської громадської організації «Національний комітет по боротьбі з корупцією» до Центральної виборчої комісії про визнання протиправним та скасування рішення, зобов»язання вчинити дії - відмовити.
Постанова може бути оскаржена до Вищого Адміністративного суду України у дводенний строк з дня її проголошення.
Головуючий суддя Літвіна Н. М.
Судді: Коротких А. Ю.
Хрімлі О.Г.