КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ РОЗПОРЯДЖЕННЯ
від 3 січня 2013 р. № 1-р Київ
Про схвалення Концепції проекту Закону України "Про державне регулювання у сфері супутникової навігації"
1. Схвалити Концепцію проекту Закону України "Про державне регулювання у сфері супутникової навігації", що додається.
2. Державному космічному агентству разом з іншими заінтересованими центральними органами виконавчої влади розробити з урахуванням положень Концепції, схваленої цим розпорядженням, та подати у тримісячний строк Кабінетові Міністрів України проект Закону України "Про державне регулювання у сфері супутникової навігації".
Прем'єр-міністр України
М. АЗАРОВ
Інд. 70
СХВАЛЕНО розпорядженням Кабінету Міністрів України від 3 січня 2013 р. № 1-р
КОНЦЕПЦІЯ проекту Закону України "Про державне регулювання у сфері супутникової навігації"
Проблема, яка потребує розв’язання
На сьогодні недостатньо врегульоване на законодавчому рівні питання щодо провадження діяльності у сфері супутникової навігації, зокрема щодо:
відповідальності виробників супутникової навігаційної апаратури та суб’єктів господарювання, які надають навігаційні та інформаційні послуги;
розроблення та застосування національних стандартів і технічних регламентів щодо виробництва апаратури та засобів супутникової навігації, надання навігаційних інформаційних послуг.
Мета Концепції
Метою Концепції є визначення на законодавчому рівні правових, економічних, організаційних та фінансових засад провадження діяльності у сфері супутникової навігації, а також державного регулювання у даній сфері.
Шляхи та способи розв’язання проблеми
Розв’язати проблему передбачається шляхом:
визначення на законодавчому рівні напрямів діяльності із забезпечення розвитку та застосування систем супутникової навігації;
визначення механізму державно-приватного партнерства у сфері супутникової навігації для забезпечення розвитку вітчизняного виробництва;
міжнародного співробітництва та виконання міжнародних зобов’язань у сфері супутникової навігації, у тому числі щодо отримання, використання, постачання, обміну інформацією глобальних навігаційних супутникових систем та їх функціональних доповнень.
Засадами державного регулювання у сфері супутникової навігації є:
управління, здійснення нагляду та контролю за провадженням діяльності у сфері супутникової навігації, а також ліцензування окремих видів діяльності у даній сфері;
формування і виконання державного замовлення на створення, серійне виробництво та постачання супутникової навігаційної апаратури, програмно-технічних комплексів та систем;
підтримка вітчизняних науково-технічних розробок у сфері супутникової навігації та утворення спільних підприємств із залученням іноземних інвестицій;
впровадження гармонізованих з міжнародними та європейськими національних стандартів і технічних регламентів щодо виробництва апаратури та засобів супутникової навігації, надання навігаційних інформаційних послуг;
створення і забезпечення розвитку державної системи супутникової навігації для надання навігаційних інформаційних послуг органам державної влади, державним установам та іншим користувачам;
забезпечення взаємодії та ведення обміну інформацією глобальних навігаційних супутникових систем та їх функціональних доповнень у рамках міждержавного, зокрема транскордонного, співробітництва;
здійснення центральними та місцевими органами виконавчої влади повноважень щодо впровадження новітніх інформаційних технологій, апаратури та засобів супутникової навігації вітчизняного виробництва;
відповідальність суб’єктів діяльності у сфері супутникової навігації у разі порушення вимог законодавства.
Очікувані результати
Прийняття Закону України "Про державне регулювання у сфері супутникової навігації" дасть змогу:
залучити інвестиції для реалізації інвестиційних проектів, активізувати виробничу діяльність у сфері супутникової навігації;
підвищити рівень безпеки та надійності транспортно-логістичного комплексу, розвинути його інфраструктуру;
підвищити якість надання навігаційних послуг населенню та збільшити надходження до місцевих бюджетів.
Фінансові, матеріально-технічні і трудові ресурси
Реалізація Концепції не потребує залучення додаткових фінансових, матеріально-технічних і трудових ресурсів.