про визнання дій протиправними та скасування протокольного рішення - Чернігівський окружний адміністративний суд - Бородавкіна С.В.

  1. ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
  2. ПОСТАНОВА
  3. ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 2а/2570/2827/2012

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 вересня 2012 р. м. Чернігів

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючої судді - Бородавкіної С.В.

Суддів - Лобана Д.В., Падій В.В.

при секретарі - Андрушко І.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом довіреної особи кандидата у народні депутати України ОСОБА_1 у одномандатному виборчому окрузі №205 ОСОБА_2 до окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу №205, заступника голови окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу №205 Авраменка Сергія Васильовича про визнання дій протиправними та скасування протокольного рішення, -

В С Т А Н О В И В :

07.09.2012 року кандидат у народні депутати України ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом до окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу №205, заступника голови окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу №205 Авраменка Сергія Васильовича і просить суд визнати протиправними дії окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу №205 щодо оголошення ОСОБА_2 довіреній особі кандидата у народні депутати України ОСОБА_1 у одномандатному виборчому окрузі №205 попередження; скасувати протокольне рішення щодо оголошення попередження ОСОБА_2 довіреній особі кандидата у народні депутати України ОСОБА_1 у одномандатному виборчому окрузі №205, яке було прийнято 05 вересня 2012 року на четвертому засіданні окружної виборчої комісії; визнати дії Авраменка Сергія Васильовича, заступника голови окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу №205, в частині порушень в організації роботи та документуванні засідання окружної виборчої комісії, що відбулося 05 вересня 2012 року вимог ст.25, ст.33 Закону України «Про вибори народних депутатів України», грубим порушенням законодавства України про вибори.

Свої позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що 05.09.2012 р. під час засідання окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу №205 довіреній особі кандидата у народні депутати України ОСОБА_1 у одномандатному виборчому окрузі №205 ОСОБА_2 було оголошено попередження, про що й було прийнято рішення комісії. Дане рішення прийняте з порушенням вимог Закону України «Про вибори народних депутатів України», оскільки ОВК №205 вийшла за межі власних повноважень, визначених ст. 31 Закону України «Про вибори народних депутатів України». Також жодною статтею Закону України "Про вибори народних депутатів України" не передбачено винесення попередження довіреній особі кандидата у народні депутати. Постанова з приводу оголошення попередження довіреній особі - ОСОБА_2 не приймалась, а приймалось протокольне рішення, чим порушено вимоги виборчого законодавства, тому що відповідно до ч. 3 ст. 35 Закону України «Про вибори народних депутатів України» рішення виборчої комісії з розглянутого питання повинно оформлюватися у формі постанови, а протокольні рішення згідно ч. 6 ст. 35 Закону України «Про вибори народних депутатів України» приймаються лише з питань поточної діяльності комісії, зміст яких заноситься до протоколу виборчої комісії та не оформлюється окремим документом. Рішення щодо оформлення рішення протокольно з приводу оголошення попередження довіреній особі - ОСОБА_2 заступником голови ОВК ОВО №205 Авраменком С.В. було прийнято одноособово. Такі дії є порушенням ст. 25 Закону України «Про вибори народних депутатів України», відповідно до якої виборчі комісії є спеціальним колегіальним органом, уповноваженим організовувати підготовку та проведення виборів депутатів і забезпечувати додержання та однакове застосування законодавства України про вибори депутатів.

В судовому засіданні ухвалою суду відповідно до ч.1 ст.52 КАС України відбулась заміна неналежного позивача - кандидата у народні депутати України ОСОБА_1 на належного - довірену особу кандидата у народні депутати України ОСОБА_1 у одномандатному виборчому окрузі №205 ОСОБА_2.

В судовому засіданні позивач позов підтримав та просив його задовольнити в повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві.

Представники окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу №205 в судовому засіданні позов не визнали, в його задоволенні просили відмовити в повному обсязі та зазначили, що під час засідання комісії довірена особа кандидата у народні депутати ОСОБА_1 ОСОБА_2 висловився несанкціоновано, тобто без відповідного дозволу комісії, у підвищеному тоні, з викриком репліки, що за своїми ознаками містила ознаки образи по відношенню до члена комісії ОСОБА_4, голови комісії ОСОБА_5 та заступника голови комісії ОСОБА_6, чим не правомірно завадив членам виборчої комісії здійснювати свої повноваження та порушив нормальний хід засідання. Частиною 11 ст. 78 Закону України "Про вибори народних депутатів України" передбачено що у разі порушення офіційним спостерігачем від партії, кандидата у депутати, громадської організації вимог частини десятої цієї статті виборча комісія робить йому попередження. У випадку повторного або грубого порушення вимог частини десятої цієї статті виборча комісія може позбавити його права бути присутнім на своєму засіданні у порядку, встановленому частиною п'ятою статті 34 цього Закону.

Вважають, що довірена особа кандидата у депутати ОСОБА_1 ОСОБА_2 намагалась дестабілізувати та порушити роботу комісії, а тому окружна виборча комісія з метою забезпечення нормального та законного ходу засідання комісії, виходячи з принципу розумності і діючи з метою забезпечення рівності всіх суб'єктів виборчого процесу у забезпеченні власних виборчих прав, керуючись ч. 6 ст.35 Закону, прийняла рішення в ході процесу своєї поточної діяльності про попередження ОСОБА_2, оскільки комісія має повноваження позбавити права бути присутнім на засіданнях, в тому числі і довірених осіб кандидатів у депутати, що зазначено у ч. 6 ст.35 Закону України "Про вибори про те народних депутатів України".

Заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.

05 вересня 2012 року у приміщенні Чернігівської міської ради відбулось четверте засідання окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу №205.

Під час засідання довіреній особі кандидата у народні депутати України ОСОБА_1 у одномандатному виборчому окрузі №205 ОСОБА_2 було оголошено попередження, про що й було прийнято рішення комісії.

05.09.2012 року ОСОБА_2 звернувся із заявою до голови окружної виборчої комісії по виборчому округу №205, в якій просив надати копію постанови засідання окружної виборчої комісії про оголошення ОСОБА_2 попередження.

05.09.2012 р. за підписом заступника голови окружної виборчої комісії Авраменка С.В. було надано відповідь, в якій повідомлялось, що постанова по рішенню не виносилась, оскільки по даному факту було прийнято протокольне рішення.

Як вбачається з протоколу засідання № 4 від 05.09.2012р. окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу №205 за несанкціоноване висловлення довіреної особи кандидата у одномандатному мажоритарному окрузі №205 ОСОБА_1 ОСОБА_2, тобто без відповідного дозволу комісії, у підвищеному тоні з викриком репліки, що за своїм змістом містила ознаки образи по відношенню до члена комісії ОСОБА_4 та голови комісії ОСОБА_5, було прийнято рішення про оголошення попередження позивачу за безпідставне втручання в роботу виборчої комісії, вчинення дій, що порушують законний хід виборчого процесу та неправомірне заважання членам виборчої комісії здійснювати свої повноваження.

Організація і порядок виборів народних депутатів України визначені Законом України "Про вибори народних депутатів України" від 17.11.2011 р. № 4061-VI.

Відповідно до ч.1 ст.25 Закону України "Про вибори народних депутатів України" виборчі комісії є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення виборів депутатів і забезпечувати додержання та однакове застосування законодавства України про вибори депутатів.

Відповідно до ч.1 ст.33 Закону України "Про вибори народних депутатів України" виборча комісія є колегіальним органом. Основною формою роботи виборчої комісії є засідання, яке скликається головою комісії, в разі його відсутності - заступником голови, а в разі відсутності голови та його заступника - секретарем комісії.

Відповідно до ч.5 ст.34 Закону України "Про вибори народних депутатів України" виборча комісія може прийняти мотивоване рішення про позбавлення права бути присутніми на засіданні осіб, зазначених у частині другій, пунктах 2 - 5 частини третьої та частині четвертій цієї статті, якщо вони протиправно перешкоджають його проведенню. Таке рішення приймається не менше ніж двома третинами голосів від складу комісії присутніх на засіданні комісії.

Відповідно до ч.6 ст.35 Закону України "Про вибори народних депутатів України" з питань поточної діяльності комісія може приймати протокольні рішення, зміст яких заноситься до протоколу виборчої комісії та не оформлюється окремим документом.

Відповідно до ч.14 ст.75 Закону України "Про вибори народних депутатів України" уповноважена особа партії: 1) сприяє партії в її участі у виборчому процесі, в тому числі у проведенні передвиборної агітації; 4) має право бути присутньою на виборчій дільниці під час голосування та на засіданні дільничної виборчої комісії при підрахунку голосів виборців з урахуванням обмежень, встановлених частиною третьою статті 34 цього Закону; 5) має права офіційного спостерігача від партії, передбачені частиною дев'ятою статті 78 цього Закону.

Відповідно до ч.13 ст.76 Закону України "Про вибори народних депутатів України" кандидат у депутати, його довірена особа мають права уповноваженої особи партії, передбачені пунктами 1, 4, 5 частини чотирнадцятої статті 75 цього Закону.

Відповідно до п.п.5 ч.9 ст.78 Закону України "Про вибори народних депутатів України" офіційний спостерігач від партії, кандидата у депутати, громадської організації має право звертатися до відповідної виборчої комісії чи до суду щодо усунення порушень цього Закону в разі їх виявлення.

Відповідно до ч.10 ст.78 Закону України "Про вибори народних депутатів України" офіційний спостерігач від партії, кандидата у депутати, громадської організації не має права:

1) безпідставно втручатися в роботу виборчої комісії, чинити дії, що порушують законний хід виборчого процесу або неправомірно заважають членам виборчої комісії здійснювати свої повноваження; 2) заповнювати замість виборця (у тому числі і на його прохання) виборчий бюлетень; 3) бути присутнім при заповненні виборцем виборчого бюлетеня у кабіні (кімнаті) для таємного голосування або іншим чином порушувати таємницю голосування.

Відповідно до ч.11 ст.78 Закону України "Про вибори народних депутатів України" у разі порушення офіційним спостерігачем від партії, кандидата у депутати, громадської організації вимог частини десятої цієї статті виборча комісія робить йому попередження. У випадку повторного або грубого порушення вимог частини десятої цієї статті виборча комісія може позбавити його права бути присутнім на своєму засіданні у порядку, встановленому частиною п'ятою статті 34 цього Закону. Таке рішення може бути оскаржене офіційним спостерігачем до суду.

Виходячи із системного аналізу зазначених норм Закону України "Про вибори народних депутатів України", окружна виборча комісія одномандатного виборчого округу №205 мала право відповідно до ч.5 ст.34 Закону України "Про вибори народних депутатів України" прийняти мотивоване рішення про позбавлення права бути присутнім на засіданні довіреної особи ОСОБА_2 за втручання в діяльність виборчої комісії, а саме: за несанкціоновані висловлювання, без відповідного дозволу комісії.

Однак, в даному випадку комісія користуючись, принципами гарантії забезпечення всіх прав для всіх суб'єктів виборчого процесу та забезпечення нормально ходу виборчого процесу, а також врахувавши той факт, що ОСОБА_2 таке порушення допустив вперше, обмежилася попередженням, застосувавши норму закону за аналогією до офіційного спостерігача, хоча мала право видалити його із залу засідання, без попередження, в порядку передбаченому ч.5 ст.34 цього Закону.

Згідно з частиною 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ч.1ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідачі, як суб'єкти владних повноважень, довели правомірність своїх дій та рішення, діяли на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, добросовісно, розсудливо, не порушуючи принципу пропорційності, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення.

Зважаючи на викладене, позовні вимоги довіреної особи кандидата у народні депутати України ОСОБА_1 у одномандатному виборчому окрузі №205 ОСОБА_2 до окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу №205, заступника голови окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу №205 Авраменка Сергія Васильовича про визнання дій протиправними та скасування протокольного рішення не підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 160-163, 172, 177 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

У задоволенні позовних вимог довіреній особі кандидата у народні депутати України ОСОБА_1 у одномандатному виборчому окрузі №205 ОСОБА_2 до окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу №205, заступника голови окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу №205 Авраменка Сергія Васильовича про визнання дій протиправними та скасування протокольного рішення - відмовити повністю.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі апеляційного оскарження -з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду у дводенний строк з дня її проголошення.

Головуючий суддя С.В.Бородавкіна

Судді: В.В.Падій

Д.В.Лобан

Рейтинг: 4.7/5, основан на 25 голосах.
Нравится

Это будет Вам интересно

Щодо набрання чинності міжнародними договорами, Міністерство закордонних справ України

Копія: Міністерство інфраструктури України Міністерство юстиції України Секретаріат Кабінету Міністрів України Апарат Верховної Ради України Посольство України в Республіці Молдова Посольство України в Грузії

Про внесення змін до величини інвестиційної складової тарифу ПАТ "ДТЕК Дніпроенерго", Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики

Про внесення змін до величини інвестиційної складової тарифу ПАТ "ДТЕК Дніпроенерго" Відповідно до Закону України "Про електроенергетику" ( 575/97-ВР ), Указу Президента України від 23.11.2011 № 1059 ( 1059/2011 ) "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики", розпорядження Кабінету Міністрів України від 08.09.2004 № 648-р( 648-2004-р ) "Про заходи щодо реконструкції та модернізації теплоелектростанцій та теплоелектроцентралей у період до 2020 року" (зі змінами, унесеними розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18.06.2008 № 850-р), пункту 5.2 наказу Міністерства палива та енергетики України від 24.05.2006 № 183( z0701-06 ) "Про затвердження Порядку підготовки та фінансування проектів з метою реалізації плану реконструкції та модернізації теплових електростанцій", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.06.2006 за № 701/12575, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, ПОСТАНОВЛЯЄ:

ГПУ направила в суд дело о незаконном завладении госимуществом на 40 млн грн

Генеральная прокуратура Украины (ГПУ) направила в суд дело о незаконном завладении госимуществом на сумму более 40 млн грн. Об этом сообщила заместитель начальника отдела надзора за соблюдением ...

Тіна Кароль разом з сином переїжджає до Москви

Українська красуня Тіна Кароль вирішила остаточно переїхати і розпочати роботу у Москві.

Об адвокате - устами Клиентов

Всем большое спасибо. Ваш портал сейчас - неповторимый в своем роде. Как здорово, что есть такие полезные порталы. Этот портал очень удобен в пользовании. На нем удобно отдыхать - просто, удобно,быстро.

Рекомендовано Адвокатом
Телефон семейных адвокатов
Статьи о семейном праве
Стягнення заборгованості через суд

Стягнення заборгованості через суд Часто стягнення заборгованості з боржника буде можливим здійснити лише після того, як було розглянуто та задоволено судом ...

Розірвання шлюбу із засудженим, або ув'язненим

Розірвання шлюбу із засудженим, або ув'язненим Сьогодні можна ініціювати «розділ» шлюбу з ув'язненим в суді, РАЦСі, якщо не мається спільних дітей.

Консультации Адвоката
Новости Семейного права
Утверждена программа празднования Нового года ...

Утверждена программа празднования Нового года в Киеве Мэр Киева Виталий Кличко утвердил программу празднования Нового года в столице. Об этом говорится в сообщении пресс-служба Киевской городской государственной администрации.

Очільники вищих органів судової влади звернулися ...

Очільники вищих органів судової влади звернулися до  Президента України та Голови Верховної Ради України У зв’язку із підготовкою внесення змін до бюджетного законодавства, в яких передбачається зарахування коштів від надходження судового збору до загального фонду державного бюджету, чим повністю ...

Обладателем Кубка «Фемиды» стала команда Оболонского ..

Обладателем Кубка «Фемиды» стала команда Оболонского райсуда г.Киева 13 декабря с. г. в преддверии Дня работников суда на территории учебно-тренировочной базы ФК «Динамо» состоялись финальные матчи и торжественное закрытие V турнира по мини-футболу среди команд судебных учреждений за Кубок «Фемиды». Турнир проводится под патронатом Совета судей Украины и Государственной судебной администрации (ГСА) Украины.

77622d60ce9d54ae9fda0d258266067b