МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ
ЛИСТ
Публічному акціонерному товариству "ДТЕК Донецькобленерго" просп. Леніна, 11, м. Горлівка, 84601 Державній казначейській службі України вул. Бастіонна, 6, м. Київ, 01601 Антимонопольному комітету України вул. Урицького, 45, м. Київ, 03680
Висновок уповноваженого органу за результатами здійснення моніторингу державних закупівель
Міністерством економічного розвитку і торгівлі України (далі — Мінекономрозвитку) відповідно до пунктів 3, 3-1, 4, 5 частини другої статті 8 Закону України "Про здійснення державних закупівель"( 2289-17 ) (зі змінами) (далі — Закон) та Порядку здійснення моніторингу державних закупівель( z1377-11 ), затвердженого наказом Мінекономрозвитку від 19.10.2011 № 155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.12.2011 за № 1377/20115 (далі — Порядок), проведено моніторинг закупівлі за державні кошти робіт з технічного переоснащення казана ст. № 10 енергоблоку № 5 Миронівської ТЕС (оголошення № 286033 в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 17.09.2012 № 111 (713) публічним акціонерним товариством "ДТЕК Донецькобленерго" (далі — Замовник) за процедурою закупівлі в одного учасника у товариства з обмеженою відповідальністю "Спеценергомонтаж" (далі — ТОВ "Спеценергомонтаж").
I. Дата початку здійснення моніторингу: 21.09.2012.
II. Вид моніторингу: за ініціативою Мінекономрозвитку (лист-повідомлення Мінекономрозвитку від 21.09.2012 № 3303-05/35937-12).
III. Питання, за якими здійснювався моніторинг: наявність підстав для застосування Замовником процедури закупівлі в одного учасника відповідно до абзацу третього пункту 1.5 Порядку ( z1377-11 ).
IV. Результати здійснення моніторингу:
На підставі наданих Замовником копій матеріалів для здійснення моніторингу встановлено наступне.
Рішення про застосування процедури закупівлі в одного учасника робіт з технічного переоснащення казана ст. № 10 енергоблоку № 5 Миронівської ТЕС оформлене протоколом засідання комітету конкурсних торгів Замовника від 06.09.2012 № 247/1-12.
У пункті 5 обґрунтування застосування процедури закупівлі в одного учасника (далі — обґрунтування) вказано, що умовою застосування процедури закупівлі в одного учасника є пункт 8 частини другої статті 39 Закону України "Про здійснення державних закупівель"( 2289-17 ), а саме: необхідність проведення додаткових будівельних робіт, не включених у початковий проект, але які стали через непередбачувані обставини необхідними для виконання проекту за умови, що договір буде укладено з попереднім виконавцем цих робіт, якщо такі роботи технічно чи економічно пов'язані з головним договором.
Пунктом 6 обгрунтування зазначено, що 29.02.2012 р. були проведені відкриті торги на закупівлю робіт з технічного переоснащення казана ст. № 10 енергоблоку № 5 Миронівської ТЕС. За результатами торгів з переможцем, Товариством з обмеженою відповідальністю "Спеценергомонтаж", укладено договір генпідряду.
У ході виконання робіт та детального аналізу устаткування і обладнання, а також у зв'язку з тим, що змонтовані трубопроводи та їх частини тривалий час не експлуатувалися і потребують додаткового контролю і, крім того, значна частина обладнання відсутня, виникла потреба у проведенні значної кількості додаткових робіт та придбанні додаткового обладнання.
При цьому документів розробника проекту технічного переоснащення казана ст. № 10 енергоблоку № 5 Миронівської ТЕС, які б підтверджували необхідність проведення додаткових будівельних робіт, не включених у початковий проект, але які стали через непередбачувані обставини необхідними для виконання проекту для здійснення моніторингу надано не було.
Відповідно до пункту 7 обґрунтування документами, що підтверджують наявність умов застосування даної процедури закупівлі, є: копія договору підряду, проект договору на закупівлю робіт з технічного переоснащення казана ст. № 10 енергоблоку № 5 Миронівської ТЕС, копія протоколу засідання комітету з конкурсних торгів щодо прийняття рішення про застосування процедури закупівлі в одного учасника, документально підтверджена інформація про відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, які вимагаються ст. 39 Закону України № 2289-VI "Про здійснення державних закупівель"( 2289-17 ) від 01.06.2010 р. (зі змінами), копія протоколу технічної наради з питання технічного переоснащення казана ст. № 10 енергоблоку № 5 Миронівської ТЕС, ліцензія серія АВ № 589049 (господарська діяльність, пов'язана із створенням об'єктів архітектури), видана Державною архітектурно-будівельною інспекцією України 13.07.2011, наказ № 11-Л.
Однак вищевказані документи не підтверджують необхідності проведення додаткових будівельних робіт, не включених у початковий проект, але які стали через непередбачувані обставини необхідними для виконання проекту за умови, що договір буде укладено з попереднім виконавцем цих робіт, якщо такі роботи технічно чи економічно пов'язані з головним договором.
Водночас слід зазначити, що відповідно до частини першої статті 20 Закону( 2289-17 ) основною процедурою закупівлі є відкриті торги.
Крім того, частиною другої статті 39 Закону( 2289-17 ) передбачено, що процедура закупівлі в одного учасника застосовується замовником як виняток.
V. Висновок за результатами здійснення моніторингу:
За результатами здійснення моніторингу Мінекономрозвитку вважає, що вищевказана процедура закупівлі в одного учасника застосована Замовником без наявності умови застосування процедури закупівлі в одного учасника, передбаченої пунктом 8 частини другої статті 39 Закону( 2289-17 ).
VI. Рекомендації за результатами здійснення моніторингу:
За результатами здійсненого моніторингу Мінекономрозвитку рекомендує усунути вказані порушення та недопускати їх у майбутньому.
У разі неможливості їх усунення Мінекономрозвитку пропонує провести процедуру закупівлі з дотриманням вимог Закону( 2289-17 ).
Директор департаменту державних закупівель та державного замовлення Міністерства економічного розвитку і торгівлі України
Б. М. Горбанський
{Текст взято з сайту Мінекономрозвитку України http://www.me.gov.ua}